Hard werken is Hard ontspannen - Reisverslag uit Čatež ob Savi, Slovenië van Wesley Vermaas - WaarBenJij.nu Hard werken is Hard ontspannen - Reisverslag uit Čatež ob Savi, Slovenië van Wesley Vermaas - WaarBenJij.nu

Hard werken is Hard ontspannen

Door: Wesley Vermaas

Blijf op de hoogte en volg Wesley

01 Juni 2014 | Slovenië, Čatež ob Savi

En de 2e week is voor mij ook alweer haast voorbij.

Als junior beheerder verveel je jezelf nooit.

Ik moet denk ik even het een en ander uitleggen van het werk als junior beheerder.

Beheer op een camping is wellicht voor velen bekend wat je doet voor de gasten maar er zit nog een laagje hard werken onder.

Dit begint in het voorseizoen :

Maart, April en Mei zijn de start maanden afhankelijk van hoeveel tenten en caravans van de touroperator op de camping aanwezig zijn.

Nu, de caravans die staan er al. Maar die hebben na een herfst en winterseizoen een flinke schoonmaakbeurt nodig en moet ook van binnen flink schoongemaakt worden. Ook zul je altijd zien dat er wat van het inventaris mist of stuk is.

De tenten zijn een ander verhaal, die moeten nog opgebouwd worden en de rest van het verhaal qua tenten die heb ik jullie in het vorige verhaal ook al verteld. Dus daar zal ik jullie verder niet mee vervelen.

Hier op de camping hebben wij 80 tenten en 36 mobil homes.
Dat is op sommige campings een stuk meer. Maar dit is ook niet weinig en vraagt veel voorbereidend werk.

Om het kort en duidelijk te maken

- Laagseizoen : voorbereiden, schoonmaken opbouwen en aanvullen.

- Hoogseizoen : dan zit het vol en ben je alleen maar met de gasten bezig want je bent naast een receptie ook een gastheer voor de mensen.

Tussendoor checken wij de mensen zelf in en repareren zelf eventuele schades. In het algemeen heb je als beheerder op een dag 101 dingen te doen en je bent nooit klaar.

Maar gelukkig zit ik in een goed team dat nu al nauw samen werkt en goed communiceert.


Gelukkig heb ik ook mijn vrije dagen en zelfs vrije middagen dus zodra je klaar bent dan kun je ook fantastisch ontspannen. We gaan regelmatig zwemmen in het aqua park. En af en toe een drankje doen in de bar.
En toevallig gisteravond uitgeweest in een stadje verderop. Daar gingen we los op vrolijke sloveense house/animatie muziek. Het was hilarisch om te zien hoe de mensen op dit soort muziek uit hun dak stonden te gaan.

Morgen zal ik voor 2 nachten de hoofdstad bezoeken : Ljulbljana. Neem ik een hostel en ga ik lekker lanterfanten en rondstruinen door de stad en laat me verrassen.

Ik ga wel alleen, maar daar heb ik geen moeite mee. Dan kan ik zo'n stad ook exact bezichtigen zoals mij dat blieft. Uiteraard zal ik daar een volgende keer over vertellen.

tot het volgende verslag.

poslovite

  • 01 Juni 2014 - 19:51

    Helen:

    Ik ben benieuwd! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wesley

Actief sinds 16 April 2012
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 8454

Voorgaande reizen:

22 Mei 2014 - 27 Augustus 2014

Slovenië

26 April 2012 - 29 Augustus 2012

Stage in chateau de galaure

Landen bezocht: