De eerste dagen - Reisverslag uit Čatež ob Savi, Slovenië van Wesley Vermaas - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Čatež ob Savi, Slovenië van Wesley Vermaas - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: wesley vermaas

Blijf op de hoogte en volg Wesley

24 Mei 2014 | Slovenië, Čatež ob Savi

Nou daar zit ik dan op mijn eerste vrije dag.
voelt bijna als nog niet verdient aan omdat ik nog maar 2 dagen gewerkt heb.

Gelukkig staan alle tenten en caravans al overeind. Maar uiteraard moeten we nog wel bedden in elkaar zetten en inventaris plaatsen in de tenten. ( denk aan : bestek borden, gasfornuis.) En waar nodig nog schoon te maken of af te wassen.

Nu praten we over 80 tenten en 36 mobil homes dus dat is geen klus dat je in 1 dag doet.
Ook moet je je bedenken dat ik wel mooi met 27 graden lekker in de zon zit. wat overigens fantastisch is maar hier komt de keerzijde. Op het moment dat ik een tent sta waar dus hele dagen de zon op staat voelt die 27 graden in de tent als een stoom sauna.

Het werk is leuk, mijn collega's zijn ook leuk. En hier en daar kan het lichtelijk irritant zijn als je in zo'n tent staat en het bed wil maar niet in elkaar klikken. Dus na een uur te rammen en te duwen. En merk je dat met meer schelden en een flinke hamer die bedden prima in elkaar passen.

Dus de klussen krijg ik wel gedaan en als er een handleiding van geschreven zou worden dan raad ik aan om dit stukje toe te voegen.
( Als u het bed in zijn poten wilt zetten pak dan een hamer, scheld heel erg hard ( het scheldwoord wat je op dat moment het lekkerst in de mond ligt en geef er een rotklap op. Dan klikt het bed zo in elkaar. Ga vervolgens naar buiten drink flink wat van een waterfles, doe de dop weer dicht, smijt je fles zo hard mogelijk tegen een object die de klap van jouw worp makkelijk kan verdragen. Hierdoor heeft u weer energie voor het volgende bed. Denk eraan u heeft nog 4 bedden te gaan.)

Maar goed laat ik nu wat over het land vertellen,

Slovenïe heeft een rijke cultuur, zo heb ik gelezen en van wat ik er nu van kan zien klopt dat ook wel. Het zit hem niet in de geschiedenis maar ze hebben gewoontes van alle landen om zich heen aangenomen.
Wat qua eten en drinken erg prettig is.
Je kan hier ontzettend veelzijdig eten en drinken en voor weinig geld.

Ook de supermarkten zijn wat goedkoper dan in Nederland, al om al kan ik hier moeilijk geld verliezen.

De mensen hier zijn aardig, en ze lijken wat stug maar dat is letterlijk ijs wat je even moet doorbreken.
Maar wij Nederlanders zijn ook knap stug, VB : De meeste NL gasten die hier aankomen zullen waarschijnlijk hun eigen Calvé pindakaas meenemen en hun eigen kaas, 'omdat het hier niet te vreten is'.

Maar niks is minder waar, de kaas is goed en de pindakaas heb ik dan niet gezien maar zo erg zal ik dat niet missen. En ik zit niet voor niks 3 maanden hier dus ik probeer alles uit wat dit land me bieden kan.

In datzelfde boekje dat ik aan het lezen was over Slovenië. ( Dank je wel Helen.)

Las ik ook dat er hier in restaurants berenvlees geserveerd word.
Dus nu ben ik nieuwsgierig en zal ik er ook mijn missie van maken ook werkelijk dit vlees een keer te gaan eten.

Meer kan ik over dit land nog niet echt vertellen. After all : dit is nog maar dag 3 voor mij. Maar uiteraard zit ik wel op een park genaamd :

Terme Catez, ( uitgesproken als Terme Tsjaates)
Ik spreek het uit gewoonte nog steeds uit als termu kates.
Maar dat trek ik wel weer recht.

Dit park bestaat 1 camping, hotels, welness centrum, een binnnenzwembad ( riviera) en een buitenbad dat meer lijkt op het attractie park met achtbanen. Aantal cafe's, restaurants, supermarkt, hoop souvenir winkeltjes. En als ik wat vergeet dan is dat jammer want wat ik nu al meld is heel erg veel. Zeker als je je bedenkt wat een gemiddelde camping bied.

Nou binnenkort vertel ik wel wat meer maar voor nu wens ik jullie allen een goed weekend.
en tot de volgende keer.

Do naslednjič

  • 24 Mei 2014 - 17:35

    Anieta:

    Nou Wes,
    fijn om te horen dat je het daar naar je zin heb.
    Dus we kunnen je ook BOB gaan noemen !
    (Bob de bouwer, kan hij een bed maken, nou en of !!!)
    Jij ook een fijn weekend, groetjes

  • 29 Mei 2014 - 12:11

    Janny Vermaas :

    Hoi hier je ma .
    Leuk en mooi geschreven , heb je wel van mijn hihihi.
    We hadden toch wel speculoos erin gedaan ?
    Is het voor de rest goed vertoeven daar ?
    Ik hoop meer van je te lezen hierop .
    Love you .♥♥♥♥

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wesley

Actief sinds 16 April 2012
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 8453

Voorgaande reizen:

22 Mei 2014 - 27 Augustus 2014

Slovenië

26 April 2012 - 29 Augustus 2012

Stage in chateau de galaure

Landen bezocht: